Noi suntem ferm convinși că atunci când copiii sunt parte din deciziile care îi privesc, școala devine mai mult decât un loc de învățare.
Recent, am mers în vizită la Liceul „Dmitrie Cantemir” din Cahul unde, în parteneriat cu UNHCR-Moldova, implementăm proiectul „Facilitarea accesului copiilor refugiați din Ucraina la un mediu sigur de trai și educație, pentru o integrare socială sigură”.
Am discutat despre pașii făcuți în procesul de revizuire a Politicii de Protecție a Copilului din școală – un proces deschis și participativ, în care copiii sunt ascultați, iar vocea lor chiar contează. Ne-am bucurat să auzim opiniile membrilor Grupului de Lucru:
- „Ne simțim ascultați.”
- „Putem vorbi despre ce ne frământă, fără frică.”
- „E important că cineva chiar ne întreabă cum ne simțim.”
Acest feedback ne reamintește cât de valoroasă este participarea reală a copiilor și cât de important este să construim împreună o școală mai sigură, mai empatică și mai prietenoasă pentru fiecare copil.