CNPAC angajează personal care va activa în cadrul Centrului Barnahus, or. Bălți

89

Centrul Național de Prevenire a Abuzului față de Copii lansează concurs pentru angajarea personalului Centrului regional de asistență integrată a copiilor victime/martori ai infracțiunilor din zona de Nord, amplasat în mun. Bălți.

Perioada de angajare: Februarie – Decembrie 2022 (cu posibilitate de extindere)

Locul de muncă: sediul Centrului regional din mun. Bălți

În contextul deciziei grupului de lucru al MMPSF nr. 11/22 din 25.01.2022 de atribuire a contractului de achiziție a serviciilor de asigurare a funcționalității Centrului regional de asistență integrată a copiilor victime/martori ai infracțiunilor nord, care va activa în baza Hotărârii Guvernului nr. 708/2019, este lansat concurs pentru următoarele funcții:

  • manager al Centrului (1 – full-time) – minim 5 ani experiență managerială
  • psiholog (2 – part/time) – minim 5 ani experiență de consiliere/psihoterapie a copilului și familiei
  • asistent social (1 – full-time) – minim 3 ani experiență în domeniul asistenței sociale
  • jurist (1 – full-time) – minim 3 ani experiență în domeniul asistenței juridice
  • intervievator (1 – part-time) – minim 3 ani experiență în audierea copiilor martori/victime ai infracțiunilor
  • asistent medical (1 – part-time)– minim 3 ani experiență în domeniul acordării asistenței medicale

* Atribuțiile de bază pentru fiecare funcție le găsiți mai jos.

Concursul constă din 2 etape succesive: I – Examinarea Curriculum Vitae și verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la concurs; II- Interviul. La interviu vor fi invitate doar persoanele selectate. Rezultatele concursului vor fi afișate pe pagina web a CNPAC.

Actele indicate urmează a fi expediate prin e-mail la adresa office@cnpac.md cu mențiunea „Aplicare – Centrul regional Bălți”.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor este 02 februarie 2022, ora 18:00. Informații suplimentare referitoare la procedura de depunere a dosarului pentru concurs pot fi obținute la numărul: 022 758806.

Atribuțiile de bază ale managerului:

  1. Organizează ținerea evidenței şi completarea fondului informațional/documentar al Centrului.
  2. Asigură respectarea procedurilor de prelucrare a datelor cu caracter personal și documentarea proceselor în cadrul Centrului.
  3. Planifică și organizează ședințe operative cu angajații în vederea gestionării eficiente a sarcinilor și timpului de lucru
  4. Întocmește anual raportul de activitate, care este prezentat de către prestator MMPS.
  5. Elaborează planul de dezvoltare al Centrului în baza evaluării necesitaților beneficiarilor și ale personalului.
  6. Sesizează organele de drept, autoritatea tutelară teritorială de la domiciliul copilului și, după caz, autoritatea tutelară locală pentru examinarea cazului și emiterea demersului necesar în cazul adresării directe a copilului/reprezentantului legal/persoanei de încredere la Centru.
  7. Desemnează un asistent social din cadrul Centrului în calitate de manager de caz imediat după recepționarea demersului organului de drept sau autorității tutelare teritoriale privind solicitarea asistenței specializate a copilului.
  8. Aprobă planul de asistență specializată a copilului în cadrul Centrului și asigură informarea copilului și a reprezentantului legal/persoanei de încredere a copilului cu privire la conținutul acestuia.
  9. Semnează acordul pentru acordarea serviciilor de asistență specializată copilului cu reprezentantul legal al acestuia/persoana de încredere, după consultarea opiniei copilului.
  10. Aprobă raportul de evaluare psihologică, semnat de psihologul care a efectuat evaluarea.
  11. Semnează Fișele de sesizare a cazurilor suspecte de violență, neglijare, exploatare și trafic al copilului ce sunt expediate către autoritățile tutelare locale și asigură accesul managerului de caz de la locul de trai al copilului la informații relevante pentru acordarea asistenței și protecției copilului.
  12. Identifică necesitățile de instruire ale personalului în vederea creșterii competenței acestuia în procesul de prestare a serviciilor.
  13. Elaborează planul anual de instruire continuă a personalului.
  14. Evaluează anual performanțele specialiștilor Centrului.
  15. Identifică, negociază și semnează parteneriate eficiente de cooperare a Centrului cu autoritățile abilitate cu protecția copilului.
  16. Intervine pe lângă autoritățile competente cu demersuri, sesizări în vederea asigurării protecției copiilor-beneficiari.

Atribuțiile de bază ale psihologului:

  1. Informează copilul și reprezentantul legal/persoana de încredere cu privire la disponibilitatea asistenței psihologice de criză, scopul acesteia, durata asistenței și orarul ședințelor.
  2. Realizează ședințele de asistență psihologică de criză a copilului, precum și reprezentantului legal/persoanei de încredere.  
  3. Consemnează acordarea asistenței psihologice de criză în fișa de evidență a acesteia din dosarul copilului.
  4. Informează copilul și reprezentantul legal/persoana de încredere cu privire la scopul, conținutul și durata evaluării psihologice a copilului.
  5. Elaborează Raportul de evaluare psihologică și îl prezintă managerului Centrului pentru aprobare.
  6. Participă împreună cu managerul de caz și alți specialiști implicați la elaborarea și realizarea planurilor individuale de asistență a beneficiarilor.
  7. Participă în calitate de specialist la procedurile legale, inclusiv în cadrul audierilor în condiții speciale.

Atribuțiile de bază ale asistentului social:

  1. Colectează datele generale despre copil și reprezentant legal/persoana de încredere a copilului.
  2. Solicită informațiile acumulate de către echipa multidisciplinară de la locul de trai al copilului, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 270/2014.
  3. Solicită informații de la profesioniștii care au fost în contact cu copilul.
  4. Întocmește fișa de evaluare multidisciplinară a necesităților de asistență specializată a copilului.
  5. Coordonează cu specialiștii angajați și profesioniștii desemnați tipul de asistență specializată ce urmează a fi acordată copilului.
  6. Întocmește planul de asistență specializată, după caz propune și revizuie planul de asistență specializată
  7. Informează copilul și reprezentantul legal/persoana de încredere a acestuia despre conținutul planului de asistență specializată.
  8. Întocmește raportul cu privire la rezultatele implementării planului de asistență specializată.
  9. Informează autoritatea tutelară teritorială de la locul de trai al copilului, după caz autoritatea tutelară locală despre rezultatele implementării planului.
  10. Transmite raportul de implementare a planului de asistență specializată a copilului în cadrul Centrului și altă informație relevantă managerului de caz de la locul de trai al copilului, pentru a fi inclusă și păstrată la dosarul copilului.
  11. Asigură organizarea ședințelor multidisciplinare ale specialiștilor Centrului.
  12. Întocmește demersurile către specialiștii din cadrul echipei multidisciplinare de la locul de trai al copilului și către reprezentanții organelor de drept pentru invitarea acestora la ședințe.
  13. Consemnează deciziile luate în cadrul ședințelor multidisciplinare în procese verbale care le anexează la dosarul beneficiarilor.

Atribuțiile de bază ale juristului:

  1. Soluționează problemele apărute în activitatea Centrului din punct de vedere legal.
  2. Consiliază managerul Centrului, precum și ceilalți angajați cu privire la corectitudinea și modul de realizare a activităților Centrului, din punct de vedere legal.
  3. Menține și ajustează, după necesitate, documentele funcționale ale Centrului.
  4. Asigură elaborarea, evidența și monitorizarea implementării acordurilor de colaborare cu partenerii Centrului.
  5. Monitorizează modificările cadrului normativ în domeniul prevenirii şi combaterii violenței față de copii, legislației muncii și informează specialiștii Centrului.
  6. Asigură implementarea și monitorizarea respectării prevederilor politicii de protecție a datelor cu caracter personal a Centrului.
  7. Examinează sesizările parvenite din perspectiva încadrării lor juridice.
  8. Întocmește actele cu privire la personal.
  9. Realizează consilierea juridică a beneficiarilor/reprezentanților legali pentru realizarea acțiunilor administrative, întocmirea şi depunerea cererilor, petițiilor.
  10. Informează în prealabil reprezentantul legal/persoana de încredere despre procedura de audierea în condiții speciale a copilului.
  11. Participă împreună cu managerul de caz și alți specialiști implicați la elaborarea și realizarea planurilor de asistență specializată ale beneficiarilor.
  12. Oferă asistență specializată, evaluează necesitatea, întreprinde acțiunile necesare în vederea aplicării ordonanței de protecție a copilului, ordinului de restricție de urgență ca și măsuri de protecție a beneficiarilor Centrului.
  13. Evaluează necesitatea și întreprinde acțiunile necesare în vederea asigurării beneficiarilor cu asistență juridică calificată (avocat).
  14. Monitorizează examinarea cauzelor penale în care sunt vizați beneficiari Centrului.
  15. Reprezintă interesele Centrului în fața autorităților publice și în instanța de judecată.
  16. Răspunde la petiții, cereri de acces la informații și plângeri.

Atribuțiile de bază ale intervievatorului:

  1. Verifică funcționalitatea echipamentului de audiere.
  2. Pregătește copilul victimă/martor al infracțiunilor pentru audiere în condiții speciale.
  3. Intervievează copilul în condiții speciale în calitate de intervievator calificat.
  4. Participă împreună cu managerul de caz și alți specialiști implicați la elaborarea și realizarea planurilor individuale de asistență a beneficiarilor.
  5. Identifică alte necesități de care ar avea nevoie copilul pentru desfășurarea audierilor și asigură realizarea acestora.

Atribuțiile de bază ale asistentului medical:

  1. Înregistrează beneficiarii în registrul de evidență a beneficiarilor care au fost supuși examinării medicale în cadrul Centrului.
  2. Evaluează starea generală a beneficiarului odată cu adresarea la Centru (măsurarea temperatura pulsului, respirație etc.).
  3. Informează copilul și reprezentantul legal/persoana de încredere despre esența procedurii și ia consimțitul informat.
  4. Acordă asistență medicală primară în funcție de nevoile copilului (efectuarea de pansamente etc.), inclusiv acordă primul ajutor medical în situații de urgență.
  5. Completează fișa medicală a beneficiarului.
  6. Facilitează accesul copilului la servicii medicale din comunitate prin referire.
  7. Însoțește copilul pentru efectuarea examinării medicale și asigură informarea medicului specialist cu privire la prevenirea retraumatizării copilului, inclusiv omiterea demarării de către medicul specialist a măsurilor prevăzute de mecanismul intersectorial de cooperare pentru identificarea, evaluarea, referirea, asistența și monitorizarea copiilor victime și potențiale victime ale violenței, neglijării, exploatării și traficului, aprobate de Guvern nr. 270/2014.
  8. Întreține echipamentul și igienizează spațiul destinat examinării medicale.
  9. Urmărește controlul zilnic al calității alimentelor existente în centru care eventual ar putea fi oferite beneficiarilor.
  10. Supraveghează curățenia mecanică a Centrului.
  11. Transmite informația cu privire la examinarea medicală a copilului către medicul de familie de la locul de trai al acestuia.
  12. Duce evidența medicamentelor disponibile în Centru.
  13. Asigură comunicarea cu Instituțiile de Sănătatea Publică și cu alte autorități unde este cazul.
  14. Asistă medicul legist pe parcursul examinării medico-legale.