Profesori din sudul Moldovei învață cum să sprijine emoțional copiii strămutați prin aplicarea Programului pentru o Învățare mai Bună (BLP)

1

În perioada 2–4 mai, peste 20 de profesori și specialiști în educație din Cahul și Comrat au participat la o instruire dedicată sprijinirii psiho-emoționale a copiilor strămutați din Ucraina și a celor din comunitățile gazdă din Republica Moldova. Activitatea a avut ca obiectiv consolidarea unui mediu educațional sigur, empatic și incluziv, în care fiecare copil să se simtă văzut, auzit și înțeles.

Formarea s-a axat pe aplicarea Programului pentru o Învățare mai Bună (BLP) și pe utilizarea resursei educaționale „Aventurile lui Miskit” – un instrument creativ care sprijină dezvoltarea socio-emoțională a copiilor prin poveste, joc și reflecție.

În cele trei zile de lucru intensiv, participanții au explorat:

  • strategii de sprijin emoțional pentru copiii care se confruntă cu stres sau traumă,

  • tehnici de comunicare adaptate vârstei și nivelului de dezvoltare emoțională al elevilor,

  • exerciții de mindfulness și relaxare pentru utilizare în sala de clasă,

  • sesiuni de coaching și aplicații practice pentru integrarea metodelor în procesul educațional,

  • instrumente de evaluare a stării de bine și a impactului intervențiilor.

„Am înțeles cât de important este să abordăm emoțiile copiilor cu răbdare și încredere. Vom aplica tehnicile învățate cu prima ocazie”, a spus o profesoară din Cahul.

Instruirea a fost organizată de Centrul Național de Prevenire a Abuzului față de Copii (CNPAC), în parteneriat cu Consiliul Norvegian pentru Refugiați (NRC), cu sprijinul financiar al Guvernului Norvegiei, în cadrul proiectului „Împreună pentru Educație: Sprijinirea Familiilor de Refugiați din Moldova”.