În perioada 2–4 mai, peste 20 de profesori și specialiști în educație din Cahul și Comrat au participat la o instruire dedicată sprijinirii psiho-emoționale a copiilor strămutați din Ucraina și a celor din comunitățile gazdă din Republica Moldova. Activitatea a avut ca obiectiv consolidarea unui mediu educațional sigur, empatic și incluziv, în care fiecare copil să se simtă văzut, auzit și înțeles.
Formarea s-a axat pe aplicarea Programului pentru o Învățare mai Bună (BLP) și pe utilizarea resursei educaționale „Aventurile lui Miskit” – un instrument creativ care sprijină dezvoltarea socio-emoțională a copiilor prin poveste, joc și reflecție.
În cele trei zile de lucru intensiv, participanții au explorat:
strategii de sprijin emoțional pentru copiii care se confruntă cu stres sau traumă,
tehnici de comunicare adaptate vârstei și nivelului de dezvoltare emoțională al elevilor,
exerciții de mindfulness și relaxare pentru utilizare în sala de clasă,
sesiuni de coaching și aplicații practice pentru integrarea metodelor în procesul educațional,
instrumente de evaluare a stării de bine și a impactului intervențiilor.
„Am înțeles cât de important este să abordăm emoțiile copiilor cu răbdare și încredere. Vom aplica tehnicile învățate cu prima ocazie”, a spus o profesoară din Cahul.
Instruirea a fost organizată de Centrul Național de Prevenire a Abuzului față de Copii (CNPAC), în parteneriat cu Consiliul Norvegian pentru Refugiați (NRC), cu sprijinul financiar al Guvernului Norvegiei, în cadrul proiectului „Împreună pentru Educație: Sprijinirea Familiilor de Refugiați din Moldova”.